logo

Uczniowie klas I-III wzięli udział w projekcie Uniwersytetu Dzieci „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”. Uczestniczyli w zabawach integrujących grupę, rozwijali myślenie i koncentrację uwagi. Realizowali dwa z czterech tematów na rozgrzewkę: Jak się uczyć koncentracji uwagi?; Jak trenować myślenie?; Jak poznać kogoś lepiej?; Jak mówić nie?

Uczniowie poznali konsekwencje niewystarczającego skupienia się na zadaniach wykonywanych w szkole. Zwracali uwagę na swoje myśli, emocje i wyobrażenia. Ćwiczyli współpracę i spostrzegawczość poprzez zabawy wyciszające.

Kolejne lekcje obejmowały tematy: Jak ludzie przeżywają emocje?; Jak wydobywa się emocje?; Jak ukryć emocje w filiżance?; Kto w rodzinie jest najważniejszy?; Czym ludzie różnią się między sobą?; Ile pomysłów mieści się w głowie? Uczniowie odkryli różne sposoby wyrażania emocji, które są społecznie akceptowalne. Poprzez ekspresję muzyczną i plastyczną poznali, że pomocne w wyrażaniu emocji są nie tylko słowa, ale także dźwięki, kolory i ruch. Wykonali prace plastyczno-techniczne, grali na instrumentach, uczestniczyli w zabawach ruchowych. Wykonując poszczególne zadania projektu, wzmocnili umiejętność nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami. Ćwiczyli kreatywność, otwartość, myślenie krytyczne i analityczne, innowacyjność oraz empatię.